Facebook » English Course » ul. Chwaliszewo 76, Poznań biuro@szkoleniemotocyklowe.pl +48 61 670 38 70 | 884 300 255

Test | Honda X-ADV duży skuter

Test HONDA X-ADV powstał przy okazji wyjazdu naszej ekipy na szkolenie dla motocyklistów organizowane na torze w Gostyniu. Dzięki uprzejmości dealera motocykli Honda w Poznaniu – Karlik Motocykle mieliśmy możliwość pojeżdżenia na skuterze Honda X-ADV i sprawdzenia jak się sprawuje na drodze, w ruchu miejskim i na krętym torze.

Test Honda X-ADV

Skuter do testów otrzymałem w godzinach popołudniowych, dzień przed wyjazdem na szkolenie w Gostyniu. Dzięki temu mogłem zapoznać się z jego obsługą, wykonać krótki przejazd przez Poznań i zobaczyć jak z jego pakownością. Pierwsze co dało się zauważyć to miejsce pod siedzeniem wyposażone w gniazdo zasilania 12V i osłonięte od czynników atmosferycznych, co pozwala swobodnie np. ładować telefon lub baterię od kamery w czasie jazdy. Przestrzeń pod siedzeniem jest na tyle spora, że zmieści kask motocyklowy. Niestety dostęp do niej trochę utrudnia zbyt krótki amortyzator, nie pozwalający otworzyć szerzej kanapy.To mały ale mankament. W dniu szkolenia zapakowałem najbardziej potrzebne rzeczy i udałem się do Gostynia oddalonego od Poznania o 60 km.

Test Honda X-ADV – jak to jedzie w mieście?

Jestem bardzo mile zaskoczony jak skuter Hondy rusza i zmienia biegi. Sposób ruszania i zmiana biegów jest zupełnie inna, w mojej ocenie lepsza, od tego do czego mogłem przyzwyczaić się kierując innymi skuterami. Wyraźnie daje się zauważyć inna konstrukcja skrzyni biegów i brak przekładni bezstopniowej. To moim zdaniem duża zaleta, gdyż skuter od razu reaguje na dodanie gazu. Bardzo sprawnie odbywa się też zmiana biegów. W trybie D biegi zmieniają się szybko, czułem się jak w czasie „rajdu o kropelce”, bo zużycie paliwa było wówczas naprawdę symboliczne.

Dla jazdy w mieście bardzo przyjemne są również duże i dobrze ulokowane lusterka, które pozwalają dokładnie obserwować drogę za motocyklem.

Honda X-ADV w trasie

Miałem do pokonania trasę z Poznania do Gostynia, średnio ok. 60 km. Będąc przyzwyczajonym do pokonywania większych odległości bez obaw wyjechałem poza miasto. Na drodze ekspresowej prowadzącej do Kórnika oceniłem, że przednia szyba daje dobrą ochronę przed wiatrem i robalami. Skuter świetnie prowadzi się również w zakrętach, ma również doskonałe hamulce. Moim zdaniem fajnie nadaje się do jazdy z prędkościami nawet autostradowymi, chociaż nie było mi dane przekroczyć 120 km/h – zwyczajnie nie lubię jeździć szybciej na drogach publicznych, bo cenię sobie zawsze aby bezpiecznie dotrzeć do celu.

Niestety po przejechaniu 60 km i zawitaniu na torze w Gostyniu posłuszeństwa odmówił odcinek lędźwiowy mojego kręgosłupa. Do tej chwili zastanawiam się czy był to wynik starości czy niezbyt wygodnej pozycji na skuterze w czasie jazdy. Pewnie starość dała o sobie znać.

Test Honda X-ADV na torze

Miałem okazję wykonać kilkanaście okrążeń toru w Gostyniu. To tor o długości ok. 1 km na którym standardowo organizujemy szkolenia – treningi jazdy w zakrętach Biblia Zakrętów. Na torze nie rozwija się zbyt dużych prędkości (max. ok. 80 km/h) ale daje on świetną możliwość oceny jak motocykl skręca. Wizyta na torze potwierdziła, że Honda X-ADV skręca znakomicie. Po przełączeniu w tryb pracy skrzyni S-3 skuter nie tylko doskonale skręcał ale też świetnie wychodził z każdego zakrętu. Muszę przyznać, że inżynierowie Hondy zrobili świetną robotę konstruując automatyczne skrzynie biegów. Odnoszę nawet wrażenie, że tym skuterem, na takim małym torze, można sprawić niezłe lanie kierującym motocyklami z manualną skrzynią. Ot taki już urok automatu – technika działa w dzisiejszych czasach bardzo sprawnie. Z pokładu skutera X-ADV udało mi się również nagrać kilka filmów jadąc za Uczestnikami naszego szkolenia.

Podsumowanie

Honda X-ADV moim zdaniem jest ładna. To wrażenie oczywiście subiektywne, ale cóż – takie są wszelkie testy i opinie. Fajnie jeździ, znakomicie skręca i doskonale hamuje. Daje bardzo dużo frajdy. Dla mnie jedynym mankamentem była niewygodna pozycja przyprawiająca w czasie jazdy na trasie o solidny ból pleców. Zachęcam jednak każdego z Was do spróbowania jazdy tym skuterem … może dla Was będzie bardziej wygodny. Poza mankamentami z pozycją uważam, że jest to ciekawy pomysł na skuter.